Bezpośredni kontakt z pracownikiem Facebooka wcale nie jest taki łatwy i oczywisty jakby się wydawało. O ile wiele spraw związanych z Facebookiem możemy bez problemu załatwić przez pokonanie odpowiedniej zautomatyzowanej ścieżki to już kontakt i rozmowa z działem pomocy Facebooka może okazać się sporym problemem, a często nawet jest on niemożliwy.
Czy istnieje mail bądź telefon do działu pomocy Facebooka
Jeśli włamie się ktoś na Twoje konto Facebook bądź też zauważysz, że ktoś podszywa się pod Ciebie używając przy okazji zdjęć to bardzo często zaczynamy poszukiwania kontaktu mailowego bądź też telefonicznego by jak najszybciej zareagować i zgłosić daną sytuację. Niestety musimy Cię zmartwić, niestety nigdzie na stronie Facebook ani nigdzie indziej nie znajdziesz ani maila, ani telefonu do Facebooka czyli firmy Meta.
Dlaczego kontakt z Facebookiem jest tak trudny ?
Otóż najprawdopodobniej jedyną powodem dla którego Facebook nie udostępnia kontaktu mailowego czy też telefonicznego jest fakt, że za pewne gdyby takie kontakty istniały to najprawdopodobniej każdego dnia firma otrzymywałaby miliony najróżniejszych zgłoszeń a odpowiedź czy też rozwiązanie każdego zgłoszenia byłoby wręcz niemożliwe.
Jak w takim razie skontaktować się z Facebookiem jako użytkownik prywatny?
W przypadku gdy masz problem z facebookiem jako osoba prywatna, niestety nie wiele możesz zdziałać. Najlepiej szukać informacji po forach czy też bezpośrednio na stronie Facebooka zakładki aby wysłać dane zgłoszenie. Jednak bardzo często takie działania i tak nie przynoszą zamierzonego efektu. Nawet jeśli prowadzisz firmowy Fanpage czyli tzw. Stronę Facebook to i tak jest to za mało by uzyskać wsparcie od pracownika firmy.
Sytuacja zmienia się diametralnie jeśli jesteś reklamodawcą, czyli posiadasz konto firmowe i wydajesz pieniądze na reklamy sponsorowane czyli Kampanie ADS.
Jak skontaktować się z Facebookiem jeśli posiadasz konto firmowe?
Od całkiem niedawna Facebook udostępnił narzędzie Zespół Meta Pro dzięki któremu w razie problemu możesz skontaktować się z odpowiednimi działami takimi jak:
- Specjalistą od spraw marketingu
- Specjalistą od spraw technicznych
- Specjalistą od spraw reklam
- Specjalistą od pomiarów
Dzięki temu narzędziu, który dostępny jest pod adresem:
https://www.facebook.com/business/meta-pro-team/
Możesz umówić się na rozmowę na Messengerze z pracownikiem firmy, gdzie przedstawiasz swój problem.
Niestety czasami podczas próby kontaktu wyskakuje komunikat: “Program nie jest obecnie oferowany wszystkim reklamodawcom, ale pracujemy nad rozszerzeniem go w przyszłości. Oto kilka zasobów, które mogą okazać się pomocne:”
Wtedy możemy jeszcze spróbować umówić się na rozmowę poprzez poniższy link:
https://www.facebook.com/business-support-home/
Rozmowa z pracownikiem firmy Facebook
Jeśli już uda Ci się umówić na rozmowę z pomocą techniczną Facebook bądź też innym działem to możesz być spokojny, iż uzyskasz profesjonalną pomoc i jeśli tylko udowodnisz, że jesteś właścicielem danej Strony Facebook bądź danego konta to na pewno Twój problem zostanie rozwiązany.
Po nawiązaniu połączenia w Messengerze, przedstawiasz swój problem, bardzo często pracownik Facebooka poprosi również o numer telefonu i skontaktuje się z Tobą w celu wyjaśnienia problemu a także dodatkowej weryfikacji. Jeśli wszystko się zgadza, takie zgłoszenie zostaje przyjęte.
W moim przypadku jako osoba prywatna straciłem dostęp do firmowej Strony Facebook, Fanpage ten został osierocony i mimo, że istniał, nie zniknął z social media to nikt nie miał do niego praw.
Pracownik firmy przyjął moje zgłoszenie, jednak w celu udowodnienia iż to ja jestem właścicielem firmy musiałem przesłać dowolny dokument potwierdzający, iż jestem właścicielem, ów firmy. W moim przypadku podesłałem fakturę za telefon, który był podany na straconej Stronie Facebook. Dodatkowo musiałem na papierze firmowym z logiem oraz podpisem i pieczątką jeszcze raz opisać swój problem. Po skompletowaniu dokumentów, czyli faktura, dokument a także dowód osobisty z obu stron musiałem otworzyć nowe zgłoszenie poprzez adres:
https://www.facebook.com/business-support-home/
Gdzie wysłałem wskazane, skompletowane dokumenty.
Po kilku dniach od wysłania zgłoszenia, przywrócono mi prawa administratorskie do mojego fanpega. Dostałem także maile, pod którym teraz mogę kontaktować się z pracownikiem Facebooka.
Cała rozmowa i proces pomocy był bardzo miły i profesjonalny a także oczywiście w języku polskim.